차장
*배울 수 있을때 기쁨과 열정이 솟아나는 타입입니다. *어떻게든 되는 방향을 찾는 사람좋을 좋아하고 저도 그러고자 합니다. *자랑은 작게, 치얼업은 크게 ! *약하지만, 쉽게 쓰러지지 않습니다. *함께하고 싶습니다 juha.hong@zeiss.com
스킬
경력 ・ 14년 1개월
2019.12 ~ 현재
1) 주요업무 : ZEISS SMILE 라식 브랜드 마케팅 A. 자이스 코리아 및 글로벌 최초 영상 및 미디어 광고 집행_ 스마일라식 - “카테고리 오너” 1위기업으로 확고히 하기 위한 인지확장 목적 - KPI : Youtube 월 500만원 트루뷰 인스트림 VTR 10K 달성 인스트림과 범퍼 광고유형을 통해 9개월 집행 B. 라디오 광고 / 대상 : 40 -60대 백내장 잠재고객 - 대중에 대한 브랜드 현 포지셔닝, 브랜드 명 기초인지 KPI 설계 - 점유청취율 상위 7위, 전국 송출, 일1회, 주요 청취대상 : 주부, 여성, - 목표 : 브랜드 이름 인지 + 안과 정보 각인, 6개월 이상 동일 메시지 전달 C. 브랜드 차별화 캠페인 “스마일카드” / 대상 : 20대 잠재고객 - “스마일 라식 인증카드” 제작 배포 – 연 10만장 배포완료, 네이버 리뷰 34% 자이스 스마일 인지 - CSR : 네이버 해피빈 연계 - 모금액 6200만원 달성 (목표금액 5000만원) D. B2C 대상 디지털 홍보 - ZEISS 스마일 콘텐츠 기획 배포 - 활용미디어 : 잡플래닛, 인사이트, 네이버, 대학내일 / 디자인 가시성, 가독성 및 유입증량 관리 - 시력교정술 설문조사 및 결과 그래픽 콘텐츠 기획 및 배포 - KPI : CTR 0.5% / 주당 100명 참여모수 > CTR 0.72%, 주간 참여자 100명 이상씩 증가 총 1717명 참여 E. 기타 업무 : 마케팅머테리얼 제작,관리, 학회 기업홍보 부스운영 - 브로셔 : 리뉴얼 작업 이후 추후 5개 시리즈로 전 렌즈 브로셔 리뉴얼 및 확장 배포 완료
2018.04 ~ 2020.01
자사몰 마케팅 / 영업 / 프로모션 담당 •“Hotdeal.koreadaily.com”(the one of a biggest Korean American ecommerce) operation / digital marketing experience / / Merchandising / Onsite display management ✔미주 최대 한인 커머스 “Hotdeal.koreadaily.com”( 경쟁 플랫폼 : 미씨넷 Mbc홈쇼핑(미주)) 수퍼바이저 (전체 오퍼레이션 담당) - 상품 이벤트 및 Onsite 노출 기획 총괄 담당 - 상품 업로드 / 대표이미지 작업 / SNS 콘텐츠, 이미지 작업/ 배너 디자인 작업 - 시즌별 이벤트 기획 - 벤더 발굴 / 계약, 할인율, 이벤트 일정 조율 - CS팀 커뮤니케이션 - 매출 ✔Digital Marketing management : Data Analysis - Google Analytics, Shopify, SNS(Facebook), keyword Trend - 시즌별 키워드와 유입링크 및 전년매출을 분석하여 특정 푸시 상품을 설정하고, 벤더 협의후, 이벤트 구성을 통해 통합홈(코리아데일리), 커머스(핫딜) 배너, SNS, 코리아데일리 앱 푸시 알람, 뉴스레터, 프린트 신문, 온라인 기사 등 네이티브 애드 툴을 일정 기획 등 홍보 ( 전월 비교 해당상품 300% 매출 상승 ) - 한인 커뮤니티, 아마존 검색시 가격경쟁이 가능한 어플라이언스 제품들을 선정하여 핫딜 특가 이벤트로 일정 기간동안 푸시노출 기획 (전월 대비 매출 30%상승 달성) - CA지역 마운틴 하이 티켓판매 조율 판매량 배분 조정 등으로 온라인 커머스플랫폼 및 SNS 판매 홍보 등을 통해 전년대비 매출 흑자 전환 기여 - 월/시즌별 배너 관리 (미주중앙일보 통합홈, 핫딜 섹션, 핫딜 홈 배너, SNS(페이스북,인스타그램 계정) - Facebook 운영 - 신문기사 온라인/ print 핫딜 섹션 - App push alert
2016.04 ~ 2017.05
Brand Management Dept. for Gentle Monster (Seoul, Korea) • Managed “Scent” Project which is one of creative model in Company • Managed National online Ads through communication with Agency • Analyzed Inflow of Official web site relate with Brand issues by using ‘Google Analytics’ • Managed Viral Marketing plans with agency • (viral strategy for blog platform, managed influencers: bloggers ‘Iinstagrammer’ ) • Wrote Wording for all of things about publishing (News, Post card, Invitation, explanation of product. etc) and storytelling (Theme stories for Flagship stores and events. Etc.) • Supported product Celebes, influencers, other fashion Brand collection, and Magazines • Participated Holding Brand event (Opening ceremony of Flagship store)
2012.02 ~ 2015.01
Brand Management & Operation part for Dblow.com (Seoul, Korea) 02/2012 ~ 01/2015 (‘dblow.com’ is the first Curated commerce in Korea, start-up company which benchmarked Fab.com in Dblow.com Shows consumers New designer’s products and help designer to promote their brand ) • Discovered Young talented Designers • Controlled contents, information of Merchandise for web and SNS • Managed contents for On-line event (schedule, theme for sale event) • Introduced and Connected designers with company (Ex: collaborated young designer with’ W ‘hotel for 10-anniversary event product release Collaborated designer brand with Magazine “Celebrity” for Celeb (Korean actor: SONG, SEUNG HEON) • Managed and Operated off-line store (entered and open in department store)
2011.05 ~ 2011.09
Internship at Incheon Tourism Organization (Incheon, Korea) 05/2011 ~ 09/2011 • Assisted with development New Tourist site. • Assisted in design evaluation for Map (Song-do Mi-rae street), Poster of POPCON city event • Managed column page of official web
2007.09 ~ 2009.08
Curator at Pici art gallery (Seoul, Korea) 09/2007 ~ 08/2009 • Planed 40 exhibitions (including foreigner artist show with embassy which is Mexico, Japan, Italy) • Created webpage of gallery • Participated Several fairs 2007~ 2011 - National: KIAF , SOAF, HWA-Rang art fair, Hotel art fair, SIPA - International : Taipei art fair, Osaka Hotel art fair • Interpreted Japanese for Japan artist
교육
국제디자인대학원대학교 - Design management 석사
2009.01 ~ 2016.01
Graduated with MA (Hons) in Design management (Branding) IDAS (International design School for Advanced Studies) of Hong-ik University from Seoul, South Korea Master’s Thesis : research on Application of start-up curated commerce for revitalization in market. Paper listed Korea society of design culture: Research UI Design strategic source for revitalization curated service focused on National international curated commerce application. Attended major lecture of branding Department Applicable Courses: Research Branding based on Design management Trend Research include on social issues Macro, integrated design planning and Development, product design, strategic branding Convergence Design seminar
성신여자대학교 - 조소과 학사
2002.03 ~ 2005.02
학점: 3.9
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