UX Research
사람과 문화를 관찰하고 '왜' 라는 질문을 던져 그 해답을 찾는 일을 합니다. IBM, 스포티파이, 넷플릭스를 거쳐 현재 구글 유튜브팀에서 사용자 중심의 프로덕트를 위한 다양한 리서치 프로젝트를 리드합니다. <사용자를 읽는 법 UX 리서치 플레이북>을 집필했습니다.
스킬
경력 ・ 14년 1개월
2022.06 ~ 현재
- UX research lead for YouTube Premium initiating company-wide strategic research studies and contribute to product launch with cross-funcitonal leadership -Provided essential research insights to enable the development of new Premium benefits including GenAI features for subscribers
2021.06 ~ 2022.05
- Spearheaded the establishment and execution of an extensive research program dedicated to Member Growth, with a specific emphasis on enhancing member journey including acquisition & retention and monetization strategies
2017.08 ~ 2021.04
- Led various qual and quant research studies about user needs and motivations in the Freemium lifecycle with a focus on user acquisition, engagement, Premium conversion, and retention
2015.06 ~ 2017.07
- Defined and conducted UX projects using both generative and evaluative approaches and helped the team launch a new reporting analytics in IBM Watson Customer Engagement
2008.11 ~ 2011.09
2005.12 ~ 2007.06
교육
Columbia University - 사회문화인류학
2013.09 ~ 2015.05
서강대학교 - 경영학부
링크
개발 트렌드부터 Q&A, 네트워킹까지
요즘 개발자들의 필수 커뮤니티, 커리어리