슈퍼M의 빌보드 1위 기록과 관련해 여러 이견이 많았는데, 그 중 하나는 번들로 공연 티켓이나 상품에 끼워주는 음반까지 집계 순위에 넣는다는 점이었다. 이는 미국 팝 산업에서는 사실 관행적인 것이었지만 슈퍼M의 사례에서 본격적으로 논의의 대상이 되었다. 음반 산업의 생존을 위한 아이디어가 제 발목을 잡은 셈이다. 빌보드는 이런 이견에 공식적으로 순위 집계 방식을 바꾸겠다고 답했다. 여기에는 번들 판매의 방식, 가격 기준이 모두 포함된다. 기존에 암묵적으로든, 관행적으로든 시장에서 통용되던 마케팅 방식이 근본적으로 바뀌는 시대다. _ The new policies do not affect albums that are part of a concert ticket/album sale redemption offer bundle, where the price of an album is part of the cost of a ticket and the album's inclusion is promoted to the customer at the beginning of their purchase experience. Then, after purchasing the ticket, the customer will receive an offer to redeem the album and have it mailed to them or to download it. Only the albums that are redeemed count toward Billboard's charts, indicating a desire by a consumer to receive the album.

Billboard Announces New Rules For Merchandise/Album Bundles

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Billboard Announces New Rules For Merchandise/Album Bundles

2019년 11월 29일 오전 3:45

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