구독서비스를 평가하는 10가지 요소라고 되어 있는데요. 원문(번역 전 내용) 내용을 그대로 옮겨보면.. 1. Must Have vs. Nice To Have 2. Existing Recurring Behavior vs. New Recurring Behavior 3. Conversion from Free Tier or Trial to Paid Subscriber 4. Subscription Gross Profit (Annual) 5. Cohort Retention (Customer, Revenue, and Usage Retention) 6. Payback Period on Customer Acquisition Costs 7. Total Addressable Market for Initial Subscription Offering (Act I) 8. Attachment and Bundling Potential for Act II, III, and Beyond 9. Win-Back Potential (Churn된 사용자 다시 데려오기) 10. Network Effects 정말 구독서비스, SaaS 서비스 하는 분들이 보시면 "그래..맞어맞어" 할 내용들이고요. 저걸 지표로서 관리하는게 참 중요하겠다 싶네요. :)

구독 서비스를 평가할 때 필요한 10가지 요소

brunch

구독 서비스를 평가할 때 필요한 10가지 요소

2020년 12월 18일 오전 12:32

댓글 0

주간 인기 TOP 10

지난주 커리어리에서 인기 있던 게시물이에요!