How Do We Combat Unattributed Marketing? Three ways: We accept that much of marketing is non-attributable, that investments in detailed measurement often cost more than they’re worth, and (perhaps most saliently) that the harder a tactic/channel is to measure, the less competitive and higher-ROI it usually is. We need to intentionally dedicate real budget to serendipitous, hard-to-measure channels and tactics, and justifying them using geographic and/or time-series-based, implied attribution. We have to get great at explaining this conundrum to the people determining where, how much, and whether we can make more creative investments.

Too Much Creative Marketing is Stifled by Attribution | SparkToro

SparkToro

Too Much Creative Marketing is Stifled by Attribution | SparkToro

다음 내용이 궁금하다면?

또는

이미 회원이신가요?

2020년 8월 3일 오전 5:17

댓글 0

    함께 읽은 게시물

    리트코드 102. Binary Tree Level Order Traver

    ... 더 보기

    Binary Tree Level Order Traversal | 알고달레

    알고달레

    Binary Tree Level Order Traversal | 알고달레


    돈 버는 것만 목적이라면 스타트업 투자를 하면 안된다

    스타트업 바닥으로 넘어온지 10년, 스타트업 육성과 투자를 위해 수백여 돈많은 투자사나 투자자와 자산가, 현금 쌓아두고 있는 기업들을 만나보면서 느낀 점은.. 확실히 그들이 부자가 된 이유와 원칙이 명확하고 사고 방식 역시 같다는 것이었다.

    ... 더 보기


    이력서에 쓰는 경험

    

    ... 더 보기